Erma Fatima beri Respon isu artis berkemban dalam drama Takhta

Erma Fatima jawab isu artis berkemban dalam drama Takhta - Beberapa hari lepas, empat keping gambar artis terkenal dalam keadaan berkemban mengundang kontroversi selepas dimuatnaik di laman Instagram milik Erma Fatima.


Ramai pengikut di laman sosial pengarah itu meninggalkan komen-komen negatif yang menyatakan rasa tidak puas hati mereka dengan cara pemakaian yang ditonjolkan Erma Fatima dalam drama barunya berjudul Takhta 3 Ratu.

Bagi menjawab tomahan dan kritikan yang dilemparkan, beliau telah memuatnaik sekeping gambar dua wanita dalam keadaan berkemban dalam filem era 60-an. Gambar tersebut disertakan dengan caption panjang lebar berbunyi berikut :-

"Bila MELAYU berkata-kata ! KEMBAN LEBIH BESAR ISUNYA dari sejarah kejatuhan Melaka! Malunya menjadi MELAYU yg melihat dgn lutut berkata kata dgn siku. Soal hukum tdk ada sesiapa mampu mempertikaikanya.TAPI menghukum bukan kerja yg tuhan tugaskan kpd manusia. AKU SALAH kerana melanggar hukum KEMBAN ! Kalian BENAR kerana menjadi juri d bumi tuhan? Aku terima hukuman kalian! Andai KEMBAN membawa ku ke neraka...aku redha...TAPI aku ada tugas yg besar yg harus ku laksanakan utk melengkapkan hidup aku di ats bumi Allah ini. Bukan hanya utk agama tetapi juga utk bangsaku. Jadi kpd yg berniat utk mengutuk...silakan...ianya tidak sama sekali meninggalkan kudis ke ats aku. TAPI kepada yg menegur, terima kasih dan mohon maaf kerana aku melakarkan sejarah. Sudah pasti sejarah tdk akn menghalalkan cara. Tp sejarah bkn sesuatu yg bole di tukar suka2 dan bila2. Salam maaf dr sy. Kpd yg sudi...jemput2lh menonton TAKHTA sy bila d tayangkan nanti. NAMUN jgn hanya d tonton KEMBANNYA...di lihat juga bgaimana kekuatan sebuah empayar Melaka runtuh kerana rakyatnya demdiri.76."


Tags

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.