Kenyataan Sedih Sidek Hussin - 'Kalau panjang umur, berjumpalah kita'




Pelakon ini sentiasa menjadi perhatian dan simpati apabila dia berada di kaca TV, dialah Sidek Hussin yang menghidap ketumbuhan pada pangkal lehernya yang dinamakan kanser.

Kini Sidek ditahan dirumah sakit Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk mendapat rawatan lanjut sejak 30 Mac 2014 lalu.

Baru-baru ini juga tambahan laporan Kosmo!, penyanyi Nash yang merupakan salah seorang pemegang amanah Yayasan Artis 1Malaysia (YA1M) hadir bersama timbalannya, Datuk M. Nasir bagi menghulurkan sumbangan sebanyak RM2,000.
“Ketika sedang leka memilih barang permainan, dia terus pengsan. Saya menjadi panik dan terus menangis. Setelah menghubungi ambulans, suami saya terus dibawa ke HKL untuk mendapatkan rawatan lanjut,” ujar Sebiah, isteri Sidek.
“Saya tidak berselera untuk makan. Jika makan, pasti akan muntah kembali. Jadi, saya hanya bergantung pada susu dan bubur. Disebabkan itu berat badan saya semakin menyusut.

“Bagaimanapun, saya akan terus kuat untuk melawan penyakit ini dan mencuba sebarang alternatif yang ada untuk mengubati kanser,”

“HIDUP dah sampai ke penghujung. Kalau panjang umur, berjumpalah kita,” -Sidek
Tags

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.